Monday, February 7, 2011

Kosmeetika aina roheneb

Esitasin täna kosmeetikabutiigis täiesti rumala küsimuse: "Kas see seep on ikka looduslik?" Huvitav, mitu protsenti müüjatest vastaks, et oi-oi, täiesti keemia, tuubil mürke täis!? Näib, et mu puhtatoidupalavikule on järgnenud uus tõbi: looduskosmeetikaihalus. Kodukeemia seljatasin juba mõnda aega tagasi: Fairyt ja Vanishit pole õnneks ammu mu kodus, viimasena lahkus vaibapuhastusšampoon, mis oli kaks aastat seisnud puutumatuna.. Suurt osa kodukeemiat pole meil tegelikult vaja, nad täidavad meie kappe vaid hea turunduse tulemusena. Kuid ahvatlevalõhnalised (ent kahtlase konsistenstiga) kreemid-losjoonid olid seni mu riiuleil kenasti esindatud. Uus haigus on ligi hiilinud sammhaaval. Kõigepealt kadusid hästi lõhnavad kreemitopsid. Ja koos nendega ka mõned vistrikud näolt. Seejärel hakkasin kasutama vaid looduslikke šampoone-palsameid-maske. Peahooldusvahenditega ei läinud nii lihtsalt kui kreemidega - juuksed olid keemiaga ära hellitatud. Esimeseks reaktsiooniks olid Sasi ja Pusa. Mõne kuu möödudes mu parukas aga tasakaalustus ning kunagine vähemalt üle päeva pea pesemine on tänaseks asendunud juuste meeldivalt laisa hoiakuga:"Hästi, kui saame kaks korda nädalas märjaks". Viimase sammuna vahetasin täna välja käe- ja jalakreemid. Tasapisi on ka meestekosmeetikatotsikud hakanud võtma rohelisemat tooni - üritan seda muudatust sisse viia eriti tasa ja targu.. :) Kõige õnnetumalt tunnevad end viimasel ajal mu vannitoas lõhnad - nagu nõutud müürililled, kes ei saa aru, miks keegi peale tolmulapi neid ei puutu. Miks ma neid küll nii palju hankinud olen.. Ilmselt lennujaamades tööstressi maandamise ettekäändel.. Kuid ega ma padukindel pole, et kogu mu kodune topsimajandus on puhas ja looduslik. Ehk natuurkosmeetika nagu asjatundjad seda nimetavad. Sekka on ära eksinud näiteks BodyShopi tooteid, mis säästavad küll loomi, aga mitte niivõrd inimest.. Ning kõik, mille haaran poest looduskosmeetika riiulilt, ei pruugi seda nime väärida.. Püüan küll leida sertifitseeritud/spetslogoga tooteid, kuid kindlasti on mõni kaval turundaja mu siinkohal üle trumbanud.. Kuid luban, et jätkan teiega võitlust!

No comments: