Wednesday, February 9, 2011

Kreem: ise tehtud, hästi tehtud!

Selles, et ise kreemi valmistamiseni jõudsin, on enim süüdi Merit, kes küsimuse peale, kust tema kosmeetikat ostab vastas, et teeb ise. Suur valik kosmeetikaretsepte on saadaval sellel Andra saadetud veebilehel. Ma kahjuks ei mäleta, kust sain alloleva niisutava kreemi retsepti - kas korjasin üles netiavarustest või saatis selle joogaõpetaja Anne - igatahes on see hetkel mu lemmikkreem.


Retsept


Vaja on 15 g sheavõid, 30 g mangovõid, 15 g jojobaõli, 15 g nisuiduõli, 100-150 g taimeteed (mina kasutasin saialilleteed), 20 g aloe vera geeli, 30 tilka greipfrudi seemnete ekstrakt (Citrosept), 3 g taimset glütseriini, 3 g oliiviskvalaani, 20 g polavaha (Polawax), 1 g e-vitamiini, soovi korral eeterlikke õlisid (panin 8 tilka patsulit ja 15 tilka roosipuuõli).

Sulata polavaha veevannil, lisa võid, jahuta natuke, lisa õlid ning sega. Keeda kraanivett 10 min, lisa vastavalt soovile taimed (nt nõges, saialill, kummel vms) ja lase 10 min tõmmata. Lisa teesse aloegeel ning sega tee õlide hulka. NB! Õli ja vesi peavad olema samal temperatuuril (70-75 kraadi). Lisa ülejäänud ained (greibiseemneekstrakt, oliiviskvalaan, e-vitamiin, glütseriin) ja sega korralikult. Aseta kauss külma vee vanni, vispleda. Lõpuks lisa eeterlikud õlid ja vispelda veel.

Algul jääb kreem vedelavõitu, kuid ööpäeva jooksul pakseneb "päris" kreemiks. Kuigi e-vitamiin peaks mõjuma säilitusainena, on kreemi soovitav hoida külmikus. Või tarbida kiiresti:)

3 comments:

Unknown said...

Leidsin Su kreemipostituse ja oi, kui väga see mulle meeldib. Kas oleks ka võimalik, et teeksid seda kreemi mulle näiteks müügiks? Tahaksin nii väga ise teha aga olen väiksese lapse ema ja tema kõrvalt midagi kokku keetma hakata on täiesti võimatu:).
Kui Sa veel satud seda kommentaari lugema siis võid mulle kirjutada aadressile riina.bella@gmail.com. Oleksin väga, väga sellest kreemist huvitatud.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Kiku said...

Tere! Mis on polavaha ja kust seda Eestist leiab? Googeldades ei leia väga vasteid, kui vaid see, et mingit sorti emulgaator on see?