Wednesday, October 9, 2013

Lihtne porgandipirukas

Köögiviljakummardaja nagu ma olen, ei ole mul pääsu porgandipirukast. Lihtsalt maitseb, mis parata. Ja just see kõige lihtsam, vanakoolikam (selline, mida vist mitte keegi teine peale minu enam ei tee).

Retsept

3 dl piima
50 g pärmi
450 g täistera speltajahu
1 muna
75 g võid
1 tl soola
1 tl suhkrut

Täidis:
10 keedetud porgandit (mulle meeldib, kui pirukas on hästi porgandine)
2 keedetud muna
3 dl keedetud riisi
1 tl soola
veidi värskelt jahvatatud pipart
kimp koriandrit

Lisa käesoojale piimale suhkruga segatud pärm ja ca pool jahu. Jäta rätiku alla kerkima. Poole tunni möödudes lisa lahtiklopitud muna, sulatatud või, ülejäänud jahu ja sool. Sega korralikult läbi ja lase tunnike veel kerkida.
Valmista täidis. Selleks tambi porgandid ja munad kahvliga sodiks ja sega kõik komponendid.
Rulli tainas ahjuplaadi suuruseks (mina muidugi rulli ei viitsi kapist välja otsida, surun lihtsalt sõrmedega) ning tõsta plaadile, aseta peale segu ning küpseta 200 kraadi juures ca pool tundi.

No comments: